Mediteren



AL-Een-Zijn 

MEDITEREN

ZATERDAG 12 september, 10 oktober, 14 november, 12 december 2020


STILTE WANDELING MEDITATIE


BIESLANDSE BOS


Begeleiding: Els Brouwer

Aanvang: 09.45 u-11.15/11.30 uur

Bijdrage: €5,-

Aanmelden: info@yoena.nl of bel/sms 06-19452804


Tussen 9.45-10.00 u verzamelen we bij de fietsenstalling van de ingang van het Bieslandse Bos aan de Noordeindseweg,

Ingang: pad aan linkerkant na huisnr 72



Ervaar de stilte wandelend in een groep: het geeft een extra dimensie.

De herfst begint langzaam aan zijn intrede te doen en de aarde zal zich weer meer laten ruiken.

Steeds meer bomen kleuren hun bladeren en het licht wordt wat diffuser.


Merk bij jezelf dat je toch even snel iets tegen een ander wilt zeggen, iets wilt opmerken. :)

Daag jezelf eens uit om dan helemaal niets te zeggen, bij jezelf te blijven.


Het wandelen zet letterlijk je bloedstroom in beweging: je gaat meer stromen: gedachten vloeien door elkaar, erger je aan iets of iemand dan kan je je boosheid er stevig uitstappen, als je je vrijer voelt kan je juist gaan dansen.

Beleef, ervaar wat een stilte wandeling met je doet.


Voor dat we beginnen te lopen maken we een afstemming van elkaar.

Halverwege de tocht houden we een korte pauze, maken een korte begeleide meditatie, een inzichtkaart.

We ronden tussen 11.15-11.30 de wandeling af en kunnen daarna eventueel gezamenlijk ergens wat gaan drinken


Ook tijdens het groepswandelen moeten we toch 1,5m afstand houden van elkaar (!)


MAANDAG 14, 21 & 28 september



LEREN MEDITEREN, korte cursus


Begeleiding: Els Brouwer

Aanvang: 19.45 uur tot 20.45 uur

Bijdrage: €35,- voor 3 bjeenkomsten incl. thee/water na afloop

Aanmelden: info@yoena.nl of bel/sms 06-19452804


Heb je altijd al willen mediteren maar weet je niet goed hoe je moet beginnen?

Wil je graag wat richtlijnen hebben en wil je dit samen met anderen doen?

 

In deze korte meditatie cursus laat ik je kennismaken met de basis van mediteren en enkele meditatievormen.

               


* korte introductie over wat meditatie met je brein doet, maar ook met je innnerlijke

* Uitleg over hoe je beste kan gaan zitten: op een stoel of op een meditatiekussen

* Kennismaken met diverse manier van ademhalen

* Je leert enkele handmudra's (houdingen van je handen) ter ondersteuning tijdens de meditatie

* Voordat je gaat mediteren leer je eerst hoe je je moet gronden

* Je maakt kennis met enkele meditatie methodes, zoals o.a. begeleide meditatie, meditatie en klankschalen, hart & licht meditatie

  


Praktisch om te weten:

Je kan op een stoel zitten of op een meditatiepoefje.

Kom in makkelijk zittende kleding die niet knelt.

Neem evt warme sokken mee

 

Bij voldoende belangstelling is het mogelijk om samen te komen om de meditaties te vervolgen.


Copyright 2012 © All Rights Reserved